انتخاب سنگ برای کف سالن و راهرو

خرید بهترین سنگ برای کف ساختمان و استفاده از آن در دکوراسیون و طراحی داخلی پروژه ها همیشه دغدغه‌ی اصلی من در طی سال‌ها خرید، صادرات سنگ و استفاده از آن در پروژه‌های مختلف ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری بوده و هست. در این بین تجربیاتی بدست آورده‌ام که می‌خواهم با شما به اشتراک بگذارم.پس تا انتها با من همراه باشید چرا که نکات مهمی را در مورد انتخاب سنگ مناسب کف برای پروژه با شما در میان می‌گذارم.

شاید برای شما هم جالب باشد که سنگ نمادی از قدرت و ثروت است. بدلیل دوام و استحکام و همچنین رنگ و طرح منحصربه فردی که سنگ دارد طی قرن‌ها‌ست به عنوان مصالح‌ ساختمانی و جزئی از اجزای تشکیل دهنده ساختمان مورد استفاده اجداد و نیاکان ما بوده و تا به امروز هم مصرف استفاده از سنگ همین موضوع را نشان می‌دهد.

انتخاب و استفاده صحیح از سنگ‌های ساختمانی بسیار مهم است آن‌چنان که اگر طرح سنگ مناسب را از طریق مشاوره تخصصی با کارشناسان این حوزه انتخاب کنیم می‌توانیم زیبایی دوچندانی را در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنیم و از هدر رفت منابع مالی و دردسرهایی که به دلیل نبود آگاهی از کاربرد هر سنگ و جنس آن جلوگیری می‌کنیم.

استفاده از سنگ واقعاً یک گزینه اصلی، منحصربه فرد و ظریف است چرا که علاوه بر اینرسی حرارتی بالا و ایجاد پایداری ساختاری و همچنین وجود حسی دلپذیر و متفاوت در لمس سنگ وجود دارد که آرامشی خاص را برای شما به ارمغان می‌آورد.

راهنمای انتخاب سنگ برای کف

اول از همه همیشه باید بدانیم چقدر می‌خواهیم برای طراحی داخلی و استفاده از سنگ در ساختمان بودجه تعیین کنیم.

در پروژه های مسکونی و مناطق متوسط من همیشه از سنگ مرمریت و بعضاً چینی (سنگ چینی کریستال) استفاده می‌کنم و در مناطق لوکس و به اصطلاح لاکچری ساز بیشتر از سنگ مرمر، گرانیت (وارداتی) مرمریت و تراورتن.

بهترین سنگ برای کف ساختمان
سنگ گرانیت برای کف ساختمان

متریال های مختلفی برای استفاده سنگ در کف ساختمان وجود دارند که هر کدام از نظر زیبایی شناسی، رنگ، طرح و جنس آن با هم متفاوت هستند.

بسته به سلیقه و طراحی، شما می‌توانید از یک یا چند نوع سنگ در کف استفاده کنید تا فضاهای مختلفی همچون سالن، اتاق خواب، سنگ کف لابی، سنگ راه پله و … را از هم تفکیک کنید تا باعث افزایش زیبایی دکوراسیون داخلی خانه یا محل کار شما شود.

اگر برای بزرگ جلوه دادن فضای داخلی ساختمان، کف سالن پذیرایی و ایجاد یک فضای زیبا، مرتب و تمیز نیاز به متریال مناسب دارید می‌توانید از سنگ اسلب استفاده کنید به این خاطر که سطحی یکدست و شفاف با طرح های مختلف در اختیار شماست که می‌تواند هم به ارزش ساختمان شما بیافزاید و هم نگاه کردن به آن آرامشی وصف ناپذیر به همراه دارد.

سنگ های ساختمانی به چند نوع تقسیم می شوند؟
خواندن مقاله

بیایید با هم برخی از انواع سنگ برای کف ساختمان را بررسی می‌کنیم:

انواع سنگ کف

سنگ مرمریت

ابتدا سراغ سنگ مرمریت می‌رویم، سنگ محبوب و مناسبی که در کشور ما محبوبیت بالایی دارد.

سنگ مرمریت پرشین سیلک، یک سنگ کرم رنگ خاص با رگه های سفید که برای استفاده در کف ساختمان بسیار مناسب و کاربردی است.

سنگ مرمریت دهبید، سنگی کرم رنگ با رگه های سفید و مشکی و به نسبت ارزان قیمت که مانند سنگ پرشین سیلک طرفداران بسیاری دارد و سهم بازارخوبی هم به خاطر قیمت سنگ ارزان آن بدست آورده است. همچنین سنگ اسلب لاشتر (Pietra Grey Marble)را میتوان در کف و دیوارپوش های ساختمان استفاده کرد که فضای زیبایی را به مخاطب به نمایش میگذارد.

سنگ لاشتر با فرآوری بوشهمر آپ استون در کف
سنگ لاشتر با فرآوری بوشهمر آپ استون در کف

سنگ چینی

اگر شما هم بدنبال سنگ سفید و خاص برای استفاده در کف هستید میتوانید تنوعی از سنگ های چینی کریستال را ببینید و از آن استفاده کنید.

شاید بتوان گفت بهترین سنگ سفید برای کف سالن پذیرایی، سنگ کف لابی، سنگ کف تالارها، سنگ کف هتل‌ها و اماکن مذهبی و … استفاده از سنگ ازنا و الیگودرز است که تم سفید و طوسی دارد و دارای طرح های به اصطلاح کتابی یا بوکمچ است. دو نوع از سنگ لوکس برای ساختمان و بهترین سنگ کف آپ استون را میتوان به سنگ چینی الیگودرز و ازنا و سنگ بیانکو و سنگ اسکاتو اشاره کرد؛ البته سنگ لایبید و سنگ زمرد هم جزء سنگ‌های لوکس هستند.

سنگ مرمر

اگر بدنبال استفاده از یک سنگ خاص در کف ساختمان خود ستید میتوانید از سنگ مرمر استفاده کنید.

استفاده از سنگ مرمر برای کف سالن، بهتر است بدانید که ثروتمندان و اصطلاحاً لاکچری سازان سنگ کف برخی عمارت‌ها و ساختمان‌های خود را با سنگ مرمر پوشش می‌دهند که از نظر بصری و زیبایی تصویری شگرف و زیبا را به مخاطب و ساکنین خانه منتقل می کند. همچنین سنگ مرمر سفید و سنگ مرمر سبز سلطنتی نیز در زیارتگاه‌های مهم کشور و خارج از کشور هم استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از سنگ در کف

  • طول عمر بالا به نسب متریال‌های دیگر
  • درخشش، جلاپذیری و ساب پذیری مجدد در طی سال ها استفاده از سنگ
  • سازگار با هر فضا و افزایش زیبایی در دکوراسیون منزل
  • نظافت ساده و شستشوی آسان آن
  • دارای بافت طبیعی و عاری از هرگونه ایجاد آلرژی
  • یکدست و بزرگ نشان دادن متراژ خانه
  • پارامتری مهم در ارزش گذاری ملک بعنوان لوکس

معایب استفاده از سنگ در کف

اقتصادی بودن سنگ: سنگ ها به لحاظ قیمت و هزینه نصب شاید در کوتاه مدت مقرون به صرفه نباشند اما در بلند مدت میتوجه میشوید که شما تنها یکبار هزینه کرده اید و سالیان سال نیازی به تعویض یا ترمیم سنگ ندارید و البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی منحصربه‌فرد سنگ اسلب می‌توانید بعضاً قیمت بالای آن را نیز نادیده گرفت.

معرفی انواع سنگ گرانیت
خواندن مقاله

نکته دوم؛ شاید بتوان گفت تنها محدودیتی که برای استفاده از سنگ در ساختمان وجود دارد استفاده از ان در کف حمام است چرا که بدلیل رطوبت زیاد در حمام بسته به نوع و جنس سنگ استحکام آن کاهش پیدا میکند آن هم به این دلیل که نفوذ رطوبت درلابه لای درزها طی سال ها موجب این موضوع می‌شود.

اگر سنگ بصورت اسلب باشد حتماْ باید یک تیم متخصص و مجرب برای اینکار استفاده شود تا خسارت و هزینه‌‌ها را برای شما به صفر برساند. نصب سنگ اسلب در کف با توجه به تخصصی بودن زیر سازی و نصب شامل هزینه های اضافی است که باید در نظر بگیرید. با این حال سنگ آپ استون میتواند بهترین مجری و نصاب سنگ اسلب در اصفهان و تهران و شهرهای دیگر را به شما پیشنهاد دهد.

چه سنگ هایی مناسب چه فضایی در ساختمان هستند

برای سنگ‌فرش کردن فضای داخلی می‌توانید از سنگ مرمر، سنگ مرمریت،سنگ تراورتن و سنگ گرانیت استفاده کنید.

برای فضاهای خارجی ساختمان (محوطه سازی) سنگ‌های چینی و کریستال، سنگ گرانیت ارزان قیمت، یا گرانیت فلیم شده (تا مانع از سر خوردن و لغزندگی محیط شود) مثل گرانیت سفید نطنز، گرانیت گل‌پنبه‌ای، گرانیت نهبندان و همچنین استفاده از انواع تراورتن بی موج، مثل تراورتن عباس آباد، تراورتن دره بخاری و … را میتوان استفاده کرد. چرا که در فضای خارجی ساختمان باید از سنگ با مقاومت بیشتری استفاده کرد تا در برابر فشار و ضربه تحمل بیشتی داشته باشد.

معرفی بهترین سنگ کف در ایران

نتیجه‌گیری

مناسب‌ترین سنگ برای استفاده در کف را می‌توانیم از نظر ارزان ترین قیمت به سنگ مرمریت و سپس سنگ چینی و کریستال و در آخر گرانترین آن‌ها سنگ مرمر تقسیم‌بندی کنیم.

اینکه واقعاْ کدامیک از سنگ های موجود در بازار سنگ ایران برای شما مناسب است ابتدا به سلیقه شما و سپس تماس با یک مشاوره خوب سنگ مشخص می‌شود.

با این حال سوال نخست این است که چه رنگی را برای سنگ کف سالن پذیرایی و یا ساختمان خود مد نظر دارید، اگر سنگ با تم سفید هست می توانید سنگ های چینی و کریستال سفید آپ استون را در گوگل جستجو کنید تا طرح‌ها و رنگ های مختلف آن را ببینید.

اگر سنگ هایی با طیف رنگ کرم را بیشتر می‌پسندید می‌توانید در گروه سنگ های مرمریت بدنبال آن باشید.

مجموعه آ‍پ استون یکی از بهترین تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان سنگ‌های طبیعی در کشور است که می‌توانید از طریق تماس با مجموعه آپ استون مشاوره رایگان در خصوص استفاده از سنگ در کف بصورت اسلب و تایل و همچنین قیمت سنگ اسلب کف و نکات مهمی که قبل از خرید نیاز هست بدانید را بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.