کانترها تنها مکان برای استفاده از سنگ گرانیت در خانه‌ی شما نیستند. کاربردهای بسیار دیگری برای این سنگ طبیعی وجود دارد از جمله:

  • سنگ گرانیت در دیوارها
  • گرانیت در کف
  • سنگ گرانیت در نما
  • و البته میز کار در آزمایشگاه‌ها و کانترتاپ آشپزخانه

زیبایی، مقاومت، دوام و تطبیق‌ پذیری آن را به محصولی ایده‌آل برای ساخت و ساز در دکوراسیون تبدیل کرده است.

در اینجا چند پروژه عالی با استفاده از سنگ گرانیت می‌توانید ببینید:

استفاده از سنگ مشکی گرانیت برای روشویی
استفاده از سنگ مشکی گرانیت برای روشویی

گرانیت برای نمای بیرونی

سنگ گرانیت نوعی سنگ آذرین سخت و فشرده است که توسط کوارتز، فلدسپات و میکا تشکیل شده است. سختی و دوام گرانیت آن را به یک متریال ایده‌آل برای نما تبدیل کرده است. این سنگ طبیعی که در برابر گرما و سرما مقاوم است، بعنوان یک روکش یا دیوارپوش در فضای بیرونی جنبه‌ای از استحکام و سختی را به مخاطب القاء می‌کند.

استفاده از سنگ اسلب گرانیت با ابعاد بزرگ می‌تواند سطوحی پیوسته با سبکی بی‌انتها و بی‌نظیر ایجاد کنند.

آپ استون

زیبایی گرانیت تحت تأثیر نحوه استخراج، پردازش و تکمیل آن است. این سنگ در هزاران رنگ و بافت موجود است. گرانیت سنگی است که رنگ و طرح خود را برای مدت زمان طولانی می‌تواند حفظ کند، بنابراین شما نمایی خواهید داشت که مادام‌العمر ماندگار خواهد بود.

نگاهی به نمای یک ساختمان پوشیده از سنگ گرانیت سفید را میتوانید در تصویر زیر ملاحظه کنید:

ساختمان چند طبقه با نمای سنگ گرانیت سفید

گرانیت برای دیوارهای داخلی

سنگ تایل گرانیتی یا اسلب گرانیت برای ایجاد یک فضای با ظرافت و درخشنده به دیوارهای داخلی عالی هستند. سنگ گرانیت ظاهر طبیعی خانه شما را بهبود می‌بخشد و به پویایی فضاهای داخلی و خارجی کمک می‌کند. یک اتاق خواب یا آشپزخانه به لطف گرانیت مشکی صیقلی برای جلوه آینه‌ای یا ارائه احساسات طبیعی با گرانیت‌های تراش خورده یا چرمی ظاهر خود را کاملاً تغییر می‌دهد. در کل استفاده از گرانیت سفید یا مشکی در فضای ساختمان می‌تواند حس خوب را ایجاد کند و برای سالیان سال نیاز به بازسازی و هزینه بیشتر را نفعی کند.

استفاده از سنگ گرانیت مشکی برای دیوار بصورت تایل در فضای داخلی ساختمان
استفاده از سنگ گرانیت مشکی برای دیوار بصورت تایل در فضای داخلی ساختمان

گرانیت برای کفپوش

می توانید از گرانیت به عنوان کاشی کف برای فضاهای داخلی و خارجی خود استفاده کنید. در این مورد، برای اطمینان از عدم لغزش کف، باید پرداخت صحیح را انتخاب کنید. روکش های اسکنه دار، شعله دار یا سندبلاست برای کفپوش ها مناسب هستند. حمام، اتاق نشیمن یا راه‌روها به دلیل سختی زیاد، مقاومت در برابر سایش و تخلخل کم برای کف گرانیتی مناسب هستند.

کانتر تاپ سنگی یا مصنوعی
خواندن مقاله
استفاده از سنگ گرانیت در کف سالن پذیرایی
استفاده از سنگ گرانیت در کف سالن پذیرایی

گرانیت برای کانتر

کانترها محبوب ترین کاربرد برای گرانیت هستند. در واقع، آنها قوی هستند، در برابر آب و گرما مقاوم هستند و به راحتی تمیز می شوند. جزایر و میزهای گرانیتی در هر آشپزخانه ای ظاهری دارند. از این سنگ طبیعی می توان در طرح های معاصر و سنتی استفاده کرد. مانند میزهای آشپزخانه، روشویی حمام ساخته شده از گرانیت یک ماده ایده آل برای حمام است. گرانیت در برابر قالب و آب مقاوم است. در حمام های بزرگ یا کوچک عالی به نظر می رسد و حس ظرافت را به شما می دهد.

استفاده از سنگ گرانیت در آشپزخانه و برای کانترتاپ سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.