تفاوت اسلب و تایل

تفاوت سنگ اسلب و تایل چیست؟ آیا صرفا در سایز آن هاست؟ و یا تفاوت های  دیگری هم هست؟ با ما در این مطلب همراه شوید تا اختلاف این دو نوع فرآوری سنگ را متوجه شوید.

در هنگام خرید انواع سنگ شاید تا به الان به جنس، رنگ و طرح آن فکر کرده باشید، اما باید بدانید که در هنگام خرید باید به ابعاد سنگ هم توجه کنید. ابعاد سنگ وابسته به مکان مورد استفاده و سلیقه شما متغیر می باشد. باید بدانید که ابعاد مختلف در قیمت آن هم تاثیر گذار است.

سنگ های ساختمانی از لحاظ ابعاد معمولا در دو دسته تایل و اسلب در بازار موجود می باشند. البته شما می توانید ابعاد موردنظرتان را به صورت اختصاصی سفارش دهید..

سنگ اسلب

سنگ های اسلب اغلب در ابعاد 220*120 با ضخامت 2 سانتی متر از کوپ های سالم و یکدست برش می خورند. به دلیل ابعاد بزرگ، سایز اسلب  زببایی و حس طبیعی بودن بیشتری دارد. علاوه بر زیبایی، ابعاد بزرگ باعث می شود سنگ اسلب به خوبی به ملات بچسبد و باعث افزایش مقاومت آن می شود. ابعاد بزرگ اسلب ها حمل و نقل و نصب آن را مشکل می کند.

سنگ های سفید ایرانی
خواندن مقاله

بندکشی در سنگ های اسلب پیدا نمی باشد. به همین دلیل در هنگام استفاده در هر سطح زیبایی  و لوکس بودن آن را چند برابر می کند.

مجموع ویژگی های این سنگ نسبت به سنگ های تایل باعث شده است این سنگ قیمت بیشتری داشته باشد.  البته این دلیل بر بد بودن سنگ های تایل نیست و آن ها نیز کاربرد گسترده ای در ساختمان دارند.

lazy
lazy

سنگ تایل

سنگ تایل یکی از ابعاد رایج مورد استفاده در ساختمان است. تایل در ابعاد 40*40 ، 50*50 ، 60*60 و 80*80 برش می خورد. این سنگ ها به دلیل ابعاد کوچکتری که نسبت به سنگ های اسلب دارند. حمل و نقل و نصب راحتتری دارند و نیازی به کوپ های خیلی بزرگ و سالم ندارند. اما ابعاد کوچک آن باعث می شود سطح کمتری با ملات به زمین متصل شود و مقاومت آن را کاهش دهد. اما شما می توانید با انتخاب سنگ هایی مثل گرانیت که استحکام بالایی دارند مقاومت بالایی در کل داشته باشید. یکی از معایب سنگ تایل می توان به پرتی زیاد در هنگام برش نیز اشاره کرد.

کاربرد تایل و اسلب

همانطور که مشاهده نمودید، تفاوت اسلب و تایل در سایز، قیمت و کاربرد آن هاست. شما می توانید بسته یه سلیقه و بودجه خود از هر دو مدل استفاده کنید. اما اگر بخواهید هزینه های خود را بهینه کنید، بهتر است از سنگ اسلب به دلیل جلوه زیبا و همچنین قیمت بالاتر  در مکان هایی استفاده کنید که نمای بیشتری دارند مثل دیوار، کف لابی، کانتر آشپزخانه و …

بهترین سنگ برای نما
خواندن مقاله

برای مشاوره رایگان و تهیه سنگ ساختمانی در شهر خود با ما تماس بگیرید

انواع سنگ اسلب

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.